Genel Bilgiler
Model Adı: Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé
Üretici: Mercedes-Benz
Üretim Yılı: 1955
Yarış Takımı: Mercedes-Benz
Tasarımcı: Rudolf Uhlenhaut
Kasa Tipi: Coupé (Spor Otomobil)
Gövde Rengi: Gümüş
Motor ve Teknik Özellikler
Motor Tipi: Sıralı Sekiz Silindirli (M196)
Motor Hacmi: 2982 cc (3.0 L)
Güç: 310 PS (228 kW; 306 hp) @ 7500 rpm
Tork: 317 Nm
Yakıt Sistemi: Bosch Mekanik Direkt Enjeksiyon
Şanzıman: 5 İleri Manuel
Aktarma: Arkadan İtişli
Yakıt Kapasitesi: 230 litre
Performans Değerleri
0–100 km/s: 0-100 km/h: Yaklaşık 6.9 saniye
Maksimum Hız: 290 km/h
Ağırlık: 1117 kg
Şasi: Boru Şasi
Gövde Malzemesi: Elektron (Magnezyum Alaşımı) Karoser
Şasi, Süspansiyon ve Fren Sistemi
Ön Süspansiyon: Çift Salıncaklı, Burulma Çubukları, Viraj Denge Çubuğu
Arka Süspansiyon: De Dion Aks, Burulma Çubukları, Viraj Denge Çubuğu
Direksiyon: Devridaim Bilyeli
Fren Sistemi: Kampana Frenler (Arkada İçten Takmalı)
Dış Tasarım Detayları
Renk Düzeni: Gümüş dış, kırmızı iç
Kokpit: İki kişilik, minimalist yarış odaklı kokpit, kırmızı deri döşeme
Farlar: Ön çamurluklara entegre edilmiş kapalı farlar
Ön Izgara: Ön ortada büyük Mercedes-Benz yıldızı bulunan oval ızgara
Ayrıcalıklı Detay: Yana monteli egzoz boruları, martı kanadı kapılar, uzun motor kaputu, belirgin ön ızgara
Yarış Geçmişi ve Başarılar
Bu araç, 1955 Dünya Spor Otomobil Şampiyonası’nı kazanan başarılı 300 SLR (W 196 S) yarış otomobilinden türetilen bir prototiptir. Uhlenhaut Coupé’nin kendisi yarışlarda kullanılmamış, ancak Mercedes-Benz’in baş mühendisi Rudolf Uhlenhaut tarafından günlük sürüş için kullanılmıştır. Martı kanadı kapılarının ve yüksek performansının bir göstergesidir.
Mercedes-Benz yarış takımı
Yarış versiyonu (W 196 S) 1955 Mille Miglia, Targa Florio ve Dünya Spor Otomobil Şampiyonası’nı kazanmıştır. Uhlenhaut Coupé, döneminin en hızlı yol yasal otomobillerinden biri olarak bir mühendislik ve tasarım harikasıdır.
Koleksiyon Değeri
Tarihteki en ikonik ve teknolojik olarak gelişmiş otomobillerden biridir. Sadece iki adet üretilen bu prototipler, Mercedes-Benz’in motor sporlarındaki altın çağını temsil etmektedir ve otomotiv mühendisliğinin zirvesini göstermektedir.
Üretilen iki araçtan biri, Mayıs 2022’de 135 milyon Euro’ya satılarak tüm zamanların en pahalı otomobili unvanını almıştır.
