Genel Bilgiler
Model Adı: Jaguar C-Type
Üretici: Jaguar
Üretim Yılı: 1951-1953
Tasarımcı: Malcolm Sayer
Kasa Tipi: İki kapılı yarış spor otomobili / Roadster
Gövde Rengi: British Racing Green (Koyu Yeşil)
Motor ve Teknik Özellikler
Motor Tipi: Sıralı 6 silindirli, DOHC
Motor Hacmi: 3442 cc (3.4L)
Güç: 205-220 beygir gücü
Tork: 271-278 Nm
Yakıt Sistemi: Üçlü SU veya Weber karbüratörler
Şanzıman: 4 ileri manuel
Aktarma: Arkadan çekişli
Yakıt Kapasitesi: 150 litre
Performans Değerleri
0–100 km/s: 0-100 km/h: Yaklaşık 7.0-7.5 saniye
Maksimum Hız: 230-240 km/h
Ağırlık: 930-1000 kg
Şasi: Boru biçimli çelik şasi
Gövde Malzemesi: Hafif alüminyum alaşım
Şasi, Süspansiyon ve Fren Sistemi
Ön Süspansiyon: Bağımsız, burulma çubuklu, çift salıncaklı, viraj denge çubuklu
Arka Süspansiyon: Canlı aks, burulma çubuklu, takip kollu, viraj denge çubuklu
Direksiyon: Kremayer ve pinyon
Fren Sistemi: Önde ve arkada hidrolik disk frenler (ilk modellerde tambur frenler)
Dış Tasarım Detayları
Renk Düzeni: Koyu yeşil dış cephe, taba/kahverengi iç mekan
Kokpit: Minimalist iki kişilik yarış kokpiti, deri koltuklar, büyük direksiyon, temel göstergeler
Farlar: Büyük, yuvarlak, gömme
Ön Izgara: Oval file ızgara
Ayrıcalıklı Detay: Aerodinamik, akıcı gövde, büyük oval ön ızgara, gömme farlar, havalandırma delikli uzun kaput
Yarış Geçmişi ve Başarılar
Spor otomobil yarışlarında, özellikle Le Mans’ta son derece başarılı. 1951 ve 1953 Le Mans 24 Saat yarışlarını kazandı. Motor sporlarında disk frenlerin kullanımına öncülük etti.
Çoğunlukla Jaguar fabrika takımı (‘Works Team’) ve önde gelen özel takımlar tarafından yarışıldı
1951 Le Mans 24 Saat birincisi, 1953 Le Mans 24 Saat birincisi, birçok önemli yarış zaferi
Koleksiyon Değeri
Disk fren kullanımına öncülük eden, İngiliz mühendisliğinin ve yarışlardaki üstünlüğünün sembolü olan dönüm noktası niteliğinde bir spor yarış arabasıdır.
5 milyon USD üzeri
