Genel Bilgiler
Model Adı: Ford Taunus 17M P2
Üretici (gerçek araç): Ford
Üretim Yılı: 1957
Tasarımcı: Hans Lerdon
Kasa Tipi: İki Kapılı Sedan / Coupe
Gövde Rengi: Kırmızı ve Krem
Motor ve Teknik Özellikler
Motor Tipi: Sıralı Dört Silindirli OHV
Motor Hacmi: 1.7 litre (1698 cc)
Güç: 60 PS (44 kW) @ 4400 rpm
Tork: 125 Nm @ 2200 rpm
Yakıt Sistemi: Karbüratör
Şanzıman: 3 ileri manuel
Aktarma: Arkadan İtişli (RWD)
Yakıt Kapasitesi: 50 litre
Performans Değerleri
0–100 km/s: 23-25 saniye (0-100 km/h)
Maksimum Hız: 135 km/h
Ağırlık: Yaklaşık 1050 kg
Şasi: Çelik Platform Şasi
Gövde Malzemesi: Çelik
Şasi, Süspansiyon ve Fren Sistemi
Ön Süspansiyon: Bağımsız, Çift Salıncaklı, Helezon Yaylı
Arka Süspansiyon: Canlı Aks, Yarı-Elips Yaprak Yaylı
Direksiyon: Sonsuz Vidalı ve Makaralı
Fren Sistemi: Hidrolik Tambur (Ön ve Arka)
Dış Tasarım Detayları
Renk Düzeni: Kırmızı gövde, krem rengi tavan ve yan paneller
Kokpit: Retro tarzı, analog göstergeler, iki kollu direksiyon
Farlar: Tekli yuvarlak farlar
Ön Izgara: Geniş, kromajlı yatay çubuklu ızgara
Ayrıcalıklı Detay: Barok tasarımı, belirgin kuyruk kanatları, geniş krom ızgara, iki tonlu boya
Yarış Geçmişi ve Başarılar
Ford Taunus 17M P2, bir yarış aracı olmaktan ziyade, savaş sonrası Alman pazarında popüler bir aile arabasıydı. Özel katılımcılar tarafından ralli ve dayanıklılık yarışlarında kullanılmış olabilir, ancak resmi bir yarış geçmişi yoktur.
Ford’un Almanya’daki en başarılı modellerinden biri olarak kabul edilir. Savaş sonrası ekonomik toparlanma döneminde orta sınıf aileler için uygun fiyatlı ve şık bir araç olarak önemli bir yere sahiptir.
Koleksiyon Değeri
1950’lerin ortalarında Alman otomobil tasarımını ve mühendisliğini temsil eden ikonik bir modeldir. Dönemin stilini ve konforunu yansıtarak, Ford’un Avrupa pazarındaki gücünü pekiştirmiştir.
Aracın durumuna, özgünlüğüne ve restorasyon kalitesine bağlı olarak 15.000 – 30.000 Avro veya daha yüksek bir değere sahip olabilir.
