Genel Bilgiler
Model Adı: Ferrari F40 LM
Üretici (gerçek araç): Ferrari
Üretim Yılı: 1989-1994
Tasarımcı: Michelotto (F40’ın orijinal tasarımına dayalı modifikasyonlar)
Kasa Tipi: Coupe
Gövde Rengi: Gri
Motor ve Teknik Özellikler
Motor Tipi: V8 Çift Turboşarjlı (Tipo F 120 B)
Motor Hacmi: 2936 cc
Güç: 720 hp
Tork: 700 Nm
Yakıt Sistemi: Weber-Marelli IAW elektronik yakıt enjeksiyonu
Şanzıman: 5 ileri manuel (yarış tipi dog-leg)
Aktarma: Arkadan çekişli
Yakıt Kapasitesi: 120 litre
Performans Değerleri
0–100 km/s: 3.1 saniye
Maksimum Hız: 370 km/h
Ağırlık: 1050 kg
Şasi: Boru biçimli çelik uzay kafes şasi
Gövde Malzemesi: Karbon fiber ve Kevlar kompozit
Şasi, Süspansiyon ve Fren Sistemi
Ön Süspansiyon: Çift salıncaklı, helezon yaylar, ayarlanabilir amortisörler
Arka Süspansiyon: Çift salıncaklı, helezon yaylar, ayarlanabilir amortisörler
Direksiyon: Kremayer ve pinyon (hidrolik desteksiz)
Fren Sistemi: Havalandırmalı disk frenler (Brembo)
Dış Tasarım Detayları
Renk Düzeni: Gri dış cephe, mavi ve kırmızı detaylarla bezenmiş yarış koltukları ve iç mekan
Kokpit: Minimalist yarış kokpiti, karbon fiber detaylar, hafif yarış koltukları ve çok noktalı emniyet kemerleri
Farlar: Sabit pleksiglas kaplı farlar
Ön Izgara: Hava akışını ve aerodinamiği optimize etmek için yeniden tasarlanmış, entegre ön tampon ve splitter
Ayrıcalıklı Detay: Büyük arka kanat, genişletilmiş çamurluklar, modifiye edilmiş ön tampon ve splitter, motor bölümü için büyük hava girişleri ve sabit pleksiglas kaplı farlar
Yarış Geçmişi ve Başarılar
Ferrari F40 LM, 1989’dan itibaren IMSA GT Şampiyonası, All-Japan Sports Prototype Şampiyonası ve BPR Global GT Serisi gibi uluslararası GT yarışlarında başarıyla yarışmıştır. Özellikle Le Mans 24 Saat yarışlarında mücadele etmiştir.
Michelotto tarafından geliştirilmiş ve Jean Blaton’ın Francorchamps Ekibi ve JLM Racing gibi özel takımlar tarafından yarışılmıştır.
F40 LM’ler, 1989 IMSA Laguna Seca’da birincilik de dahil olmak üzere birçok podyum derecesi elde etmiştir. BPR Global GT Serisi’nde güçlü performanslar sergilemişlerdir.
Koleksiyon Değeri
Enzo Ferrari döneminin son süper otomobili F40’ın aşırı performanslı, sadece yarışa özel versiyonu olarak büyük tarihi öneme sahiptir. Yarış pistlerindeki başarıları ve nadirliği, onu otomotiv tarihinde özel bir yere konumlandırır.
Nadirliğine, yarış geçmişine ve spesifik şasi numarasına bağlı olarak birkaç milyon Euro’dan başlayıp 5 milyon Euro’yu aşabilmektedir.
