Genel Bilgiler
Model Adı: Ferrari 288 GTO
Üretici: Ferrari
Üretim Yılı: 1984-1987
Tasarımcı: Leonardo Fioravanti (Pininfarina)
Kasa Tipi: 2 kapılı Berlinetta
Gövde Rengi: Rosso Corsa (Kırmızı)
Motor ve Teknik Özellikler
Motor Tipi: Tipo F114B V8 Çift Turbo
Motor Hacmi: 2.855 cc
Güç: 400 PS (294 kW; 395 hp) at 7000 rpm
Tork: 496 Nm (366 lb·ft) at 3800 rpm
Yakıt Sistemi: Weber-Marelli elektronik enjeksiyon
Şanzıman: 5 ileri manuel
Aktarma: Arkadan itişli
Yakıt Kapasitesi: 120 litre
Performans Değerleri
0–100 km/s: 0-100 km/h: 4.8 s
Maksimum Hız: 305 km/h
Ağırlık: 1160 kg
Şasi: Çelik boru şasi
Gövde Malzemesi: Fiberglas ve Kevlar kompozit paneller, karbon fiber taban
Şasi, Süspansiyon ve Fren Sistemi
Ön Süspansiyon: Bağımsız, çift salıncaklı, helezon yaylar, teleskopik amortisörler, denge çubuğu
Arka Süspansiyon: Bağımsız, çift salıncaklı, helezon yaylar, teleskopik amortisörler, denge çubuğu
Direksiyon: Kremayer ve pinyon
Fren Sistemi: Havalandırmalı diskler
Dış Tasarım Detayları
Renk Düzeni: Dışı kırmızı, içi siyah
Kokpit: Yarış odaklı, sade, Alcantara ve deri kaplamalar
Farlar: Gizli farlar (Açılır-kapanır)
Ön Izgara: Siyah yatay ızgara
Ayrıcalıklı Detay: Arka çamurluklarda üçlü hava menfezleri, entegre spoyler, ön tamponda altı sis farı
Yarış Geçmişi ve Başarılar
Group B ralli yarışları için homologasyon amacıyla üretilmiştir, ancak Group B serisi iptal edildiği için resmi olarak hiç yarışmamıştır. Tüm araçlar yol versiyonu olarak satılmıştır.
Döneminin en hızlı seri üretim otomobillerinden biriydi. Ferrari’nin modern süper otomobil geleneğinin öncüsü kabul edilir.
Koleksiyon Değeri
Ferrari’nin ilk modern süper otomobillerinden biri, F40 ve diğer ikonik modellerin yolunu açan nadir ve koleksiyon değeri yüksek bir araç.
3.000.000 – 5.000.000 Euro ve üzeri (piyasaya ve kondisyona bağlı)
