Genel Bilgiler
Model: Ferrari 250 GTO
Üretici: Ferrari
Üretim Yılı: 1962–1964
Kasa Tipi: Berlinetta (coupe)
Tasarımcı: Sergio Scaglietti (Carrozzeria Scaglietti)
Üretilen Adet: Yalnızca 36 adet
Motor ve Performans
Motor Tipi: 3.0 litre V12 (Tipo 168/62 Colombo)
Motor Hacmi: 2,953 cc
Güç: Yaklaşık 300 beygir (221 kW) @ 7.400 rpm
Tork: 294 Nm civarı
Şanzıman: 5 ileri manuel
Aktarma: Arka tekerlekten çekiş (RWD)
Performans Değerleri
0–100 km/s: Yaklaşık 5.4 saniye
Maksimum Hız: 280 km/s (174 mph)
Ağırlık: 880–950 kg (karbon fiber yerine alüminyum gövde)
Şasi ve Süspansiyon
Şasi: Çelik boru şasi (tüplü çerçeve)
Ön Süspansiyon: Bağımsız, çift salıncaklı
Arka Süspansiyon: Canlı aks, yarı eliptik yaylar
Frenler: Dört tekerlek disk fren sistemi
Tasarım Özellikleri
Gövde: Alüminyum panel, aerodinamik olarak optimize edilmiş
Ön Taraf: Uzun motor kaputu, üç hava girişi
Farlar: Kapaklı yuvarlak farlar
İç Mekan: Minimalist yarış tarzı kokpit, deri ve alüminyum kombinasyonu
Logo: Ferrari’nin sarı zeminli siyah at logosu (Scuderia Ferrari amblemi)
Koleksiyon Değeri
Ferrari 250 GTO, dünyanın en pahalı klasik arabalarından biridir.
2018’de özel bir satışta 250 GTO’nun biri 70 milyon dolara satılmıştır.
