Skip to content Skip to footer

Genel Bilgiler
Model Adı: Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione
Üretici (gerçek araç): Ferrari
Üretim Yılı: 1961
Yarış Takımı: Fernand Tavano (özel giriş)
Tasarımcı: Pininfarina ve Scaglietti
Kasa Tipi: Berlinetta (Coupe)
Gövde Rengi: Gümüş
Şerit Rengi: Mavi
Numara: 14

Motor ve Teknik Özellikler
Motor Tipi: Colombo V12
Motor Hacmi: 2953 cc
Güç: 280 bg
Tork: 260 Nm
Yakıt Sistemi: Üç adet Weber 36 DCL6 karbüratör
Şanzıman: 4 ileri manuel
Aktarma: Arkadan çekişli
Yakıt Kapasitesi: 130 litre

Performans Değerleri
0–100 km/s: Yaklaşık 6.0 saniye (0-100 km/s)
Maksimum Hız: Yaklaşık 250 km/s
Ağırlık: Yaklaşık 960 kg (Competizione versiyonu)
Şasi: Çelik boru şasi
Gövde Malzemesi: Alüminyum

Şasi, Süspansiyon ve Fren Sistemi
Ön Süspansiyon: Bağımsız, A-kollu, helezon yaylar ve amortisörler
Arka Süspansiyon: Canlı aks, yarı eliptik yaprak yaylar, Watt bağlantısı ve teleskopik amortisörler
Direksiyon: Sonsuz vida ve somun
Fren Sistemi: Dört tekerlekte disk frenler

Dış Tasarım Detayları
Renk Düzeni: Gümüş gövde üzerine kaput ve bagajda iki kalın mavi yarış çizgisi; yanlarda ve önde siyah çerçeveli beyaz daireler içinde “14” numarası.
Kokpit: Yarış odaklı, sade kokpit; ahşap kenarlı direksiyon simidi, metal gösterge paneli ve hafif spor koltuklar.
Farlar: Büyük, yuvarlak, pleksiglas kaplı farlar.
Ön Izgara: Oval krom çerçeveli küçük ön ızgara ve ortasında Ferrari “Cavallino Rampante” amblemi.
Ayrıcalıklı Detay: Kısa dingil mesafesi, kaslı çamurluklar, far kapakları, motor kaputundaki hava girişleri ve gövdeye entegre edilmiş yakıt deposu kapağı.

Yarış Geçmişi ve Başarılar
Bu model, 1960’ların başlarında GT yarışlarında hüküm sürdü. Resimdeki #14 numaralı araç, 1961 Le Mans 24 Saat Yarışı’nda Fernand Tavano ve Jean-Michel Bordenave tarafından kullanıldı ancak motor arızası nedeniyle yarışı tamamlayamadı.
Ferrari 250 GT SWB genel olarak, 1960 ve 1961 yıllarında FIA GT Üreticiler Şampiyonası’nı kazandı. Stirling Moss, 1960 ve 1961 Tourist Trophy yarışlarını, yine bu modelle kazandı. Bu araçlar, aynı zamanda Tour de France Otomobil Yarışı’nı da birden çok kez kazandı.

Koleksiyon Değeri
Ferrari 250 GT SWB, otomotiv tarihindeki en güzel ve en yetenekli spor otomobillerinden biri olarak kabul edilir. Hem yolda hem de pistte olağanüstü performansı ve Pininfarina’nın zarif tasarımıyla bir efsanedir.
Çok nadir ve oldukça aranan bir koleksiyon parçasıdır. Müzayedelerde değeri 10 milyon doların üzerinde, hatta bazı özel örnekleri 20 milyon doların üzerine çıkabilmektedir.

Bilgiler

Üretici: Ferrari Model: 250 GT SWB Berlinetta Competizione Vites Türü: Manuel Çekiş Türü: Arkadan Çekişli Yakıt: Benzin Engine: V12

Contacts

Contact